niedziela, 18 listopada 2012

Manga i anime - czym się różnią?

Wielu ludzi tego nie wie. I to nie tylko ci, którym nazwy ,,anime" i ,,manga" nic nie mówią lub po prostu się tym nie interesują. Ja sama, gdy zaczynałam swoją przygodę z mangą i anime przez niewiedzę nazywałam anime mangą i na odwrót, choć zdawało mi się, że mówię dobrze :]
I dlatego postanowiłam napisać post na ten temat.


Manga (jap. 漫画) – komiks, obraz, rysunek, szkic, karykatura. Współcześnie używane poza Japonią oznacza japoński komiks. Manga wyewoluowała z połączenia ukiyo-e i wschodniego stylu rysowania, a swoją obecną formę przybrała krótko po II wojnie światowej. Manga jest drukowana głównie w czerni i bieli, nie licząc okładek i ewentualnie kilku pierwszych stron.
 Anime (jap. アニメ) – skrócone angielskie słowo animation oznaczające film animowany. W Japonii terminem tym określa się wszystkie filmy i seriale animowane, bez względu na kraj ich pochodzenia. Poza Japonią słowo anime służy wyłącznie do określenia japońskiej animacji.



Cóż... Żeby jeszcze bardziej to uprościć dam przykład :]

Naruto

 Manga:



Anime:





Mam nadzieję, że napisanie tego postu jednak coś dało i teraz już wszyscy odróżniają anime od mangi :]

* Wyjaśnienia pojęć ,,anime" i ,,manga" zostały zaczerpnięte ze strony wikipedia.org

7 komentarzy:

  1. Ho, fajnie, zaczynasz od początku, widzę :)
    A mnie się przez chwilę wydawało, że Ryuk w tle trzyma nie jabłko, a pokeballa xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Otwieram bloga a tu pierwsze co się pojawia to jak że przystojny Ryuuk x_x Zawał!
    No ale Co do noty to ładnie, ładnie. Tak zaczynać wszystko od początku. Ah te czasy kiedy ja sam nie wiedziałem dokładnie co to jest Manga a co Anime... Ale... Mam nadzieje że nie tylko ja miałem z tym taki dziwny problem >.>''
    Chociaż... Nie, zapewne tylko ja x_x
    Ale nota w porządku ^^
    Przy okazji... Niezły masz nagłówek. Sama robiłaś?
    Ten Sebuś się w oczy rzuca najbardziej tak fajnie zrobiony ^w^
    Dziękuje za powiadomienie i czekam na więcej!
    Pozdrawiam! ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, nie tylko ty przeżyłeś zawał xD
      [http://kuroshitsuji-real-world.blogspot.com/]

      Usuń
  3. Nie, nie tylko ty miałeś taki problem ;D xD
    Tak, nagłówek robiłam sama ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Awesome!
    And I have to say that you have a great blog.

    Would you like to follow each other?

    Kisses,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ogarniam różnice, lae nie przepadam za jedymi i drugim :)

    OdpowiedzUsuń