wtorek, 29 stycznia 2013

Soul Eater

Opis:

Ośrodek Szkolenia Mistrzów Broni Shinigami, zwany Shibusen, ma na celu obronę świata przed złem, lecz przede wszystkim ma nie dopuścić do odrodzenia się demona Kishina. Uczniowie dobierają się w pary bądź trójki, które składają się z broni i jej mistrza. Razem mają na celu zdobyć 99 tak zwanych „jaj Kishina”, czyli dusz przesiąkniętych złem oraz jedną duszę wiedźmy. Po spełnieniu owych warunków broń staje się bronią samego Shinigami, czyli założyciela Shibusen.



Ogólne inforacje:

Rok wydania w Polsce (manga) - 2012
Premierowa emisja (anime) - 2008
Ilość odcinków - 51
Czas trwania - 25 min.
Gatunek - komedia, przygodowe

Główne postacie:

- Soul "Eater" Evans
- Maka Albarn

Moja ocena:
9/10
Anime naprawdę mi się spodobało. Było naprawdę interesujące i wciągające. Bywały takie momenty, że chciałam je zostawić i już więcej nie oglądać, bo wydawało mi się wtedy zbyt nudne, jednak być może było to spowodowane tym, że chciałam już zacząć oglądać coś innego, a postanowiłam sobie, że nie zrobię tego dopóki nie skończę Soul Eater. Jednak dotrwałam do końca i jestem z tego zadowolona.
Mam kilka ulubionych postaci. Nie rozumiem czemu, ale w jakiś sposób urzekł mnie Excalibur. Gdy tylko zaczęłam oglądać odcinki w których był, zaczęłam go uwielbiać. Poza tym moje ulubione postaci to Soul, Stein i Maka. Tak jak w przypadku Excalibura nie wiem czemu. Lubię ich po prostu za to, jacy są.
Jeżeli chodzi o projekty postaci (i ogólnie grafikę), to nie są jakieś zniewalające. Prostsze, niż w połowie anime, które widziałam. Jednak moim zdaniem to nie działa na niekorzyść tego anime.
Jednak wydaje mi się, że ogólnie trochę za szybko się skończyło. Nie mówię, że 51 odcinków to za mało, ale na koniec mogliby dodać chociażby to, jak Kid patrzy, że Shinigami jednak żyje, czy Maka godzi się z ojcem. Moim zdaniem kilka takich scenek na zakończenie ostatniego odcinka by się przydało.

 Od lewej: Maka Albarn, Liz Thomphson (na górze), Patty Thompson (na dole), Death the Kid, Tsubaki Nakatsukasa, Black Star, Soul "Eater" Evans

 Od lewej: Franken Stein i Death Scythe (Spirit)

 Crona i Ragnarok (broń)
 Excalibur

 Shinigami-sama


Dziś nota wyszła dłuższa niż zazwyczaj - szczególnie się to tyczy oceny. Trzeba przyznać, że wyszła taka, jak jeszcze nigdy >.<

A teraz, jak zapowiedziałam, po raz ostatni pytania ;d
1. Waszym zdaniem co ile czasu powinny pojawiać się posty?
2. Co podoba wam się na blogu, a co nie za bardzo?
3. Jak mogę "rozsławić" swojego bloga?
4. Czy interesowałyby was jakieś dodatkowe rzeczy (np. konkursy)?  Jeżeli tak, to o czym miałyby być, jakie nagrody itd., a jeżeli nie, to dlaczego uważacie to za zły pomysł.
5. Co najbardziej interesuje was na blogu (jakie tematy)?   

2 komentarze:

  1. Właśnie mam w planach obejrzeć to anime, więc dzięki za recenzję C:

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z moich ulubionych anime ^^

    OdpowiedzUsuń