sobota, 4 maja 2013

Death Note (anime)

Opis:

Death Note opowiada historię genialnego licealisty imieniem Light Yagami, który znajduje tajemniczy notes upuszczony przez shinigamiego Ryūka. Notes ten posiada niesamowite właściwości: jego użytkownik, wpisując do niego imię oraz nazwisko osoby, której twarz zna, powoduje śmierć tej osoby w określonych okolicznościach w ciągu 40 sekund. Jeśli w ciągu tych 40 sekund od zapisania imienia ofiary nie zostanie wpisana przyczyna śmierci, osoba umrze na zawał serca. Light dostrzega w tym szansę oczyszczenia świata ze wszelkiego zła. Pod pseudonimem Kira (od angielskiego killer), który to nadali mu jego zwolennicy, zaczyna wprowadzać swój plan w życie. Na drodze staje mu jednak tajemniczy L – legendarny detektyw, geniusz, postrzegający działania Kiry jako zwykłe morderstwa.

Ogólne informacje:

Premierowa emisja -  2006
Ilość odcinków - 37
Czas trwania - 23
Gatunek - horror, kryminał




Główne postacie:

- Light Yagami
- L (Lawliet Lawsford)

Moja ocena:
9,5/10
Ponad pół roku temu porzuciłam to anime po obejrzeniu dwudziestu paru odcinków. Sama nie wiem dlaczego. Jednak ostatnio naszło mnie, żeby do tego wrócić i bardzo szybko pochłonęłam odcinki które mi zostały.
Najpierw bohaterowie... Light Yagami nie przypadł mi do gustu. Jest jedną z tych postaci, które się albo uwielbia, albo nienawidzi (a przynajmniej tak sądzę). W moim przypadku wypadło na to drugie. Jak dla mnie był denerwujący, a jego "wizja nowego świata" mnie dziwnie irytowała. Za to większość pozostałych postaci odbierałam bardzo pozytywnie. L, Near, Mello, Matt czy Ryūk... Uważam, że świetni są oni wszyscy. Chociaż w sumie jest jeszcze jedna denerwująca osoba... Jak pewnie każdy się już domyślił chodzi mi o Misę Amane. Dziewczyna która zachowuje się jakby miała pięć lat i miała coś nie po kolei w głowie. Zastanawiam się kto jest gorszy - ona czy Light...
Jeżeli chodzi o soundtracki, openingi i endingi to raczej nie ma się zbytnio czego czepiać. Podobały mi się, nie ma co.
Kreska ogólnie bardzo ładna, taka jaką lubię. Nie przesadzona ani w jedną, ani w drugą stronę, co jest kolejnym plusem.
Ulubione postacie: L, Near
Ulubiony cytat: ,,Obecnie trzema najlepszymi detektywami na świecie są L, Coil i Deneuve. Wszyscy to ja. Nabiera się na to każdy, kto chce mnie znaleźć. Jeśli zachowacie to w tajemnicy, dostaniecie tę truskawkę."

 Od lewej: Ryūk, Light Yagami, L, Misa Amane, Rem

L, (od lewej) Near, Matt, Mello




Pierwszy opening
 

AMV

 

Na tym koniec na dzisiaj ^^
Mam nadzieję, że nota się podobała :3 
Jak pewnie każdy zauważył dodałyśmy do postów przycisk "Czytaj Dalej". Uznałyśmy, że się przyda i będzie bardziej wiadomo ile osób czytało jakie notki. ;p
Tak poza tym, to przypomniało mi się, że miała być nota z waszymi rysunkami, ale nie zgłaszało się za dużo osób. Więc spróbujemy jeszcze raz... Wejdźcie w stronę "ZGŁOSZENIA do noty z rysunkami" ( lub po prostu kliknijcie tutaj - Link) i róbcie tak jak jest tam napisane. Czekamy do końca miesiąca, mam nadzieję że zgłosi się chociaż te kilka osób ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz