sobota, 31 sierpnia 2013

Ano Hi Mita Hana No Namae Wo Bokutachi Wa Mada Shiranai (anime)

Opis:

Sześcioro przyjaciół będących zawsze razem, przestaje się widywać, gdy jedno z nich, dziewczynka o przezwisku Menma, ginie wpadając do rzeki. Dziesięć lat po zdarzeniu Jintan zaczyna widzieć ją. Na początku wmawia sobie, że to tylko z przemęczenia, lecz kiedy Menma prosi go, aby spełnił jej życzenie, chłopak postanawia to zrobić. Muszą mu w tym pomóc przyjaciele z dzieciństwa. Jednak istnieje jeden problem - Menma nie pamięta swojego życzenia.

Ogólne informacje:

Premierowa emisja (anime) - 2011
Ilość odcinków - 11
Czas trwania - 24 min.
Gatunek - Dramat, Nadprzyrodzone
Autor - Okada Mari



Główne postacie:

Meiko "Menma" Honma - była bardzo wesoła, zawsze się uśmiechała. Pomimo tego, że wiedziała, iż zmarła, była pozytywnie nastawiona, energiczna. Nie mogła usiedzieć sama w domu, bo za bardzo się nudziła.  Często dobro innych stawiała ponad swoje. Pragnęła, aby jej przyjaciele z dzieciństwa znów byli razem. 





Jinta "Jintan" Yadomi - w dzieciństwie był liderem grupy, która nazywała się "Super Kolesie Niosący Pokój". Jako dziecko był bardzo energiczny i wesoły, jednak zmienił się po śmierci Menmy oraz jego mamy. Kiedy grupa się rozpadła, przestał chodzić do szkoły i prawie w ogóle nie wychodził z domu. Miał wyrzuty sumienia z powodu kłótni z Meiko w dzień jej śmierci. 



Naruko "Anaru" Anjou - zawsze była bardzo podatna na wpływ innych osób. Pomimo chłodnego traktowania Jintana nadal jest w nim zakochana. Jako dziecko starała się upodobnić do Menmy i była zazdrosna o relacje łączące Meiko i Yadomiego. 




Tetsudo "Poppo" Hisakawa - porzucił szkołę i został podróżnikiem. Jako dziecko bardzo podziwiał Jintana. Jako pierwszy uwierzył, że Menma "wróciła" i z całego serca starał się spełnić jej życzenie. 




Atsumu "Yukiatsu" Matsuyuki - wysportowany, popularny, chodzący do elitarnej szkoły, jednak wciąż żyjący przeszłością. Yukiatsu od dziecka był zakochany w Meiko i nie pogodził się z jej śmiercią. Kiedy dowiedział się, że Menma jest u Jintana, mówił, że to on powinien ją widzieć. 




Chiriko "Tsuruko" Tsurumi - ma poważne i logiczne podejście do życia. Kocha Yukiatsu i sądzi, że jest on dla niej niezastąpiony. Wie jednak, że on nadal cierpi z powodu Meiko i nie będą razem.



Moja ocena:

10/10

Co tu dużo pisać. To anime naprawdę mi się spodobało i polecam je wszystkim, którzy lubią wzruszające serie. Ma mało odcinków i szybko się je ogląda, po prostu wciąga. 
Moim zdaniem postacie są ciekawie wykreowane, każda ma swój odmienny, czasem zaskakujący charakter. 
Opening i ending bardzo mi się podobają, wpadają w ucho. Właśnie tą recenzję piszę przy endingu :3
Kiedy oglądałam ostatni odcinek płakałam jak jeszcze nigdy na żadnym anime. 

Ulubiona postać: Jintan, Anaru
Ulubiony cytat: "Pożegnania nie mogą być jednostronne."

Opening:


Ending:








Na wstępie bardzo chcę Wam podziękować, za to, że zostałam najlepszą autorką sierpnia :3
Chcę Was również powiadomić, że odchodzę z bloga, a to moja ostatnia recenzja (starałam się napisać ją najlepiej jak potrafię mimo zmęczenia).
Odchodzę, ponieważ przez mój internet mam mały zakaz oglądania anime, a poza tym współprowadzenie blogów stało się dla mnie męczące. Jeżeli kiedyś będę chciała podzielić się z Wami jakąś ciekawą serią, to recenzje wyślę którejś z prowadzących i pojawi się tu.
Dziękuję za motywujące komentarze i miłe przyjęcie mnie kilka miesięcy temu. 
Tak na koniec życzę Wam wesołego powrotu do szkoły i dobrego samopoczucia :3

2 komentarze:

  1. Jaki długi tytuł xD Do "kiedyś" ;) Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
  2. E, moim zdaniem AnoHana byłaby dużo lepszą serią, gdyby nie przedramatyzowali jej tak na koniec. No w sumie przedramatyzowana była cały czas, buuu Menma upiekła ciasteczka, płaczmy. Ale ten festiwal łez i trudnych przeszłości z ostatnich dwóch odcinków skutecznie mnie zniechęcił do tego anime.
    Dlatego kinówki nie tknę. Przynajmniej ending ładny.

    OdpowiedzUsuń