sobota, 17 sierpnia 2013

Jigoku Shoujo (anime)

Opis:

W niezmierzonych głębinach internetu istnieje tajemnicza strona internetowa, przy pomocy której można niejako powołać do życia piekielne moce, by te zemściły się na innym człowieku. Gdy wystarczająco zdesperowana osoba wejdzie na stronę i wpisze imię przyszłej ofiary przybywa doń czarnowłosa i czerwonooka dziewczyna w szkolnym mundurku, by podpisać prosty kontrakt i przystąpić do swej pracy - dusza osoby życzącej sobie zemsty na innej trafi do piekła, gdy zakończy się jej żywot...

Ogólne informacje:

Premierowa emisja - 2005
Ilość odcinków - 26
Czas trwania - 24 min.
Gatunek - thriller, psychologiczny


Główne postacie:

- Enma Ai

Moja ocena:
6/10
Wiem, słabo. Ale nie mogłam inaczej... Do anime zabrałam się z wielką ochotą. Spodobała mi się kreska, zaciekawił mnie opis... Ale skończyło się lekkim zawodem. Dlaczego? Już mówię.
Cały czas działo się to samo. W praktycznie każdym odcinku. Osoby, które tego nie oglądały, mogą być lekko zdziwione. Jednak ja mówię prawdę. W każdym kolejnym odcinku wszystko rozgrywało się w bardzo podobny sposób. Aż do przesady. W niektórych momentach otwierałam inną kartę w przeglądarce, a dokładnie wiedziałam co się dzieje i co jest mówione (nie, nie znam japońskiego, nie licząc kilku pojedynczych słówek). Dopiero pod koniec zaczęło się coś dziać, ale cóż... I tak za wiele to nie zmieniło. Ale dobra, dobra. Trzeba by wymienić też kilka plusów, prawda? A więc... Anime urzekło mnie pod tym względem, że świetnie pokazuje jak jedni ludzi potrafią zniszczyć życie innym, choćby zaczęło się to od głupiego żartu, zazdrości, czy nieuzasadnionej nienawiści. Jak niektórzy potrafią dążyć po trupach do wyznaczonego celu lub mają zabawę z naprzykrzania się niczemu nie winnym ludziom, oraz ilustruje jak to ostatecznie odbija się na obu stronach.
Dobra, za dużo o fabule. Więc tylko dopowiem dwoma słowami, że, jak już wspomniałam, kreska jest bardzo ładna. Te postacie, które były ,,jednoodcinkowe", były zwykłe i niczym się nie wyróżniające, jednak te bardziej ,,główne" dostały jakiś ciekawy image i osobowość, więc nie ma co narzekać.
Ulubiona postać: Enma Ai
Ulubiony cytat: ,,Czy to odpowiednie, żeby Piekło było jego Rajem?"

Od lewej: Hone Onna, Ichimoku Ren, Wanyuudou, Enma Ai


Shibata Hajime


Shibata Tsugumi


Opening:
 

AMV


  

2 komentarze:

  1. Mam zamiar obejrzeć to anime, bo opis wydaje mi się bardzo interesujący :3 Szkoda będzie jak to co piszesz, że w każdym odcinku działo się to samo, okaże się prawdą... Tak czy inaczej postanowiłam to obejrzeć więc zabiorę się za to anime jak tylko skończę oglądać "Black Bulter" ;p

    Tak na marginesie to ten opening wydaje mi się zbytnio... delikatny jak na takie anime (patrząc na jego opis) c;

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście ładna kreska, ale nie wiem czy szybko się za nie zabiorę ... Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń