sobota, 13 lipca 2013

Tonari no Kaibutsu-kun (anime)

Opis:

Haru, który już pierwszego dnia szkoły zostaje zawieszony za wdanie się w bójkę, budzi strach wśród pozostałych uczniów. Gdy Shizuku, największa kujonka w klasie, zostaje oddelegowana do dostarczenia mu notatek, nie ma pojęcia, że tym prostym gestem zaskarbi sobie dużo więcej niż wdzięczność Haru. Jej świat wywróci się do góry nogami, a ona sama przekona się, że życie to nie tylko sprawdziany i oceny, a przede wszystkim, że nie taki diabeł straszny, jak go malują.

Ogólne informacje:

Premierowa emisja - 2012
Ilość odcinków - 13
Czas trwania - 24 min.
Gatunek - Komedia, romans



Główne postacie:

- Shizuku Mizutani
- Haru Yoshida

Moja ocena:
7/10
Tak, wiem, dość nisko, ale zaraz wszystko objaśnię....
Dobra, najpierw fabuła. Niby zwykły romans, ale... No właśnie, ale. Nie jest zbyt schematyczny, co sprawia, że jest bardziej interesujący.  Cytując: ,,Bo cóż to za romans, cóż za bishounen, cóż za heroina, skoro już w pierwszym odcinku wściekły Haru wylewa na głowę Shizuku cały kubek napoju, po czym kilka minut później przypadkowo, ale jednak, daje jej pięścią w twarz tak mocno, że dziewczyna zalewa się krwią. Na koniec odcinka gwałtownie ją całuje, po czym stwierdza, że jego serce wcale nie wali tak, jak napisali o tym w powieści, którą właśnie czytał.". Trochę nietypowe, prawda? Ale w tym anime, fabuła nie liczy się tak bardzo jak postacie.
Sami główni bohaterowie są tak skonstruowani, że nie da się obok nich przejść obojętnie. Shizuku - antyspołeczna dziewczyna która nie widzi świata poza nauką i Haru - czasem agresywny i nieufny wobec każdego kogo mija, a czasem zachowujący się jak pięciolatek, spotkanie z przyjaciółmi potrafiący traktować jak bilet do raju. Inne postaci również mają ciekawe osobowości i dodają smaku temu anime.
Dobra, chwalę aż za dużo, ale skoro tak, to dlaczego tylko siedem punktów? Głównie obniżyłam za koniec. Gdyby nie to, to potrafiłabym się wahać między dziewięć, a dziesięć. Żadna sprawa nie została dokończona. Wszystko najnormalniej w świecie zostało przerwane w połowie. Najgorsze jest to, że nie wiadomo, czy będzie drugi sezon, który mógłby sytuację uratować. Drugim, mniej istotnym powodem jest główna bohaterka. Po prostu jej nie lubię. Z czasem zaczęłam się trochę do niej przyzwyczajać, ale moje zdanie o niej wcale nie zmieniło się tak drastycznie.

Ulubiona postać: Kenji ,,Yamaken" Yamaguchi
Ulubiony cytat: ,, Nie poczujesz samotności, jeśli nigdy nie odczułaś bliskości innych osób."

Od lewej: Haru Yoshida, Shizuku Mizutani, Kenji Yamaguchi


Od lewej: Souhei Sasahara, Natsume Asako
Opening:


AMV:


6 komentarzy:

  1. Ja tam z tego anime i tak najbardziej kocham Yamakena ^ ^ Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja też, moim zdaniem to najlepsza postać ;3

      Usuń
  2. Z tego co wiem, 12 sierpnia 2013 będzie premiera (bodajże jednoodcinkowego) OVA. Może to nam trochę wyjaśni wszystko :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję ^^

      Usuń
    2. Tak wywnioskowałam z tego http://myanimelist.net/anime/16866/Tonari_no_Kaibutsu-kun:_Tonari_no_Gokudou-kun , ale nie do końca to ogarnęłam xD. W każdym razie mam nadzieję, że OVA wyjdzie xD.

      Usuń
  3. wahałam się aby to obejrzeć, lecz po Twojej wypowiedzi się na to skuszę ;) ano ... Kenji jest kawaii~! *o*

    OdpowiedzUsuń